Flexibilní kancelář podpoří kreativitu i výkonnost. Víte, jak ji vybavit?

Flexibilní kancelář podpoří kreativitu i výkonnost. Víte, jak ji vybavit?

Kancelář by se měla přizpůsobit potřebám zaměstnanců. Jen tak se jim bude příjemně pracovat, což pozitivně ovlivní jejich efektivitu, náladu i chuť k práci. Může pak také dojít ke zlepšení vzájemných vztahů na pracovišti.

Zjistěte, co by zaměstnancům usnadnilo práci a pomohlo jim cítit se v kanceláři lépe. Možná postrádají relaxační zónu s pohodlnými křesly, herní konzolí, houpacími sítěmi či stolním fotbálkem. Nebo by uvítali uzavřené prostory, kde mohou uskutečnit call s klientem. Kouzlo flexibilní kanceláře tkví v tom, že se dokáže přizpůsobit různým činnostem a potřebám.

Uniformita a nuda práci nezpříjemní

Každý pracovník je jiný. Má různé potřeby, návyky či pracovní morálku. Není proto logické posadit všechny za stejné stoly, jednoho vedle druhého, a doufat, že všem to bude vyhovovat stejně a podají co nejlepší výkony.

5 důvodů, proč jsou flexibilní kanceláře super

  1. Vyšší flexibilita – vybavení interiéru lze snáze přizpůsobit různým potřebám zaměstnanců.
  2. Různé zóny pro různé potřeby – práce ve vhodné zóně podle typu úkolu.
  3. Nižší pořizovací náklady (nájem) – efektivnější využití prostoru, menší plocha.
  4. Větší spokojenost zaměstnanců – spokojený zaměstnanec = produktivní zaměstnanec.
  5. Posílení firemní značky a lákadlo pro nové kreativní a inovativní zaměstnance.

 

Zkuste se zeptat přímo zaměstnanců, co jim v kanceláři chybí a co by jim usnadnilo a zpříjemnilo práci. Některé návrhy možná nebudou realizovatelné – obzvlášť pokud vyžadují složité stavební úpravy. Jiné lze ale uskutečnit překvapivě snadno.

Stoly se dokážou přizpůsobit pracovní poloze

Uvažujte třeba o stolech s nastavitelnou výškou. Celodenní sezení neprospívá tělu ani mysli. Když si naopak můžete k práci alespoň na chvíli stoupnout, příjemně se protáhnete a navíc podpoříte krevní oběh a tedy i soustředění. Únavě chodidel při delším stání u stolu dokážou přecházet protiúnavové podložky pod nohy.

Někomu může vadit telefonování před ostatními. Ať už je to tím, že se necítí komfortně, když jej kolegové poslouchají nebo se v ruchu kanceláře nedokáže soustředit, pomůže zaměstnanci tichý prostor, kam se můžete zavřít. Obzvlášť ve větších kancelářích tak vznikají oddělené, uzavřené prostory, kde lze v klidu uskutečnit konferenční hovor či telefonický rozhovor.

Proč během dne několikrát nezměnit polohu?

Málokdo se dokáže plně soustředit několik hodin v kuse. Ideální je, pokud si lze odpočinout jinde než na pracovním místě. Proto vznikají na pracovištích relaxační zóny, kde se dá na chvíli vypnout. Taková zóna by měla být vybavena pohodlnými křesly a pohovkami, ale třeba i houpacími sítěmi či sedacími vaky.

Pracovních míst má být vždy více než zaměstnanců. Důležitá je i různorodost. Každý pracovník si pak může vybrat, zda se mu momentálně bude lépe pracovat u klasického stolu, jestli se radši uvelebí v sedačce nebo bude u práce stát.

Chybět by neměl ani dostatek menších či větších zasedacích místností, v nichž se mohou zaměstnanci scházet ve skupinkách. Samozřejmostí je flexibilní vybavení, tedy nejen stůl s klasickými židlemi, ale i sedací vak, pohovka, projektor nebo magnetická tabule s popisovači pro načrtávání strategií či řešení.

Nástěnka či magnetická tabule podpoří kreativitu pracovníků

Podporujte i kreativitu zaměstnanců. Sterilní prostředí s jasně danou strukturou a bílými nudnými stěnami nové nápady nepodnítí. Dejte lidem volnou ruku v úpravě kanceláří. Na stěny či na nástěnku mohou zavěsit fotografie, zeď lze zkrášlit speciálními nálepkami či tapetami a od věci není ani tabule přes celou stěnu, která poslouží pro vzkazy, motivační citáty či kresbičky. Kancelář se stane osobnějším místem a zaměstnanci se v ní budou cítit lépe.

Vybavení pro flexibilní kancelář