Hybridní práce pro ještě lepší výsledky

Jak může hybridní práce přinést ještě lepší výsledky

Hybridní práce tu zůstane. Poskytnout zaměstnancům svobodu rozhodnout se, kde chtějí pracovat, zda v kanceláři nebo na dálku, je v mnoha organizacích novou normou. V některých případech je to dokonce nutnost, aby bylo možné přilákat ty nejlepší zaměstnance. Jak tedy vytvořit dobře fungující hybridní pracoviště - a jaká jsou rizika? Zde je několik tipů, které vaší organizaci pomohou uspět.
Nábytková sestava do zasedací místnosti
Nábytková sestava do zasedací místnosti
Akustické křeslo CLEAR
Akustické křeslo CLEAR SOUND s vestavěnou USB zásuvkou

Hybridní práce je přínosem pro všechny

Věci se nyní vyvíjejí rychle. Očekává se, že v blízké budoucnosti bude průměrný pracovník v kanceláři méně než 10 dní v měsíci. Zároveň se očekává, že většina schůzek bude mít alespoň jednoho vzdáleného účastníka. Co však činí hybridní práci tak atraktivní? Odpovědí jsou samozřejmě všechny výhody, které přináší - jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele.

Výhody pro zaměstnance:

  • Ušetříte čas tím, že zkrátíte dojíždění a dosáhnete lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem.
  • Můžete pracovat nerušeně a soustředěněji.
  • Máte větší kontrolu nad vlastním časem, což vede ke snížení stresu a zvýšení pohody.
  • Cítí se spokojenější se svou životní situací.

Výhody pro zaměstnavatele:

  • Máte spokojené a zdravé zaměstnance, kteří mají radost z práce i ze života.
  • Zvýší se vám produktivita, protože motivovaní zaměstnanci podávají lepší výkony.
  • Stanete se atraktivnějším zaměstnavatelem a snáze si udržíte/přitáhnete zaměstnance, o které nejvíce stojíte.

Klíčové oblasti hybridní práce

Pozitivní dopad hybridní práce je zřejmý. Pro usnadnění přechodu je však důležité vytvořit nejprve v těchto oblastech vhodné podmínky:

  • Pracovní prostředí - v kanceláři i na dálku
  • Vedení - důvěra, sdílená odpovědnost a jasné zásady
Žena sedící na taburetu u pc stolečku v kanceláři

Pracovní prostředí

Podle teorie hybridní práce by měl mít každý zaměstnanec možnost pracovat odkudkoli. Aby to fungovalo i v praxi, je třeba přezkoumat různé pracovní prostory, a to jak v kanceláři, tak doma.

Home office: Za pracovní prostředí odpovídá zaměstnavatel bez ohledu na to, kde je práce vykonávána. Vzhledem k tomu, že domácí kanceláře jsou nejhůře kontrolovatelné, je dobrým výchozím bodem zajistit, aby zaměstnanci měli dobrou ergonomii i tam.

Další informace o správné ergonomii v domácí kanceláři

Prostory pro spolupráci: Co přiměje zaměstnance vyměnit pohodlí domova za den v kanceláři? Setkávat se s kolegy, kreativně pracovat a posouvat projekty kupředu je snazší a příjemnější, když jste ve stejné místnosti. Má-li se však kancelář stát centrem spolupráce, je pravděpodobně zapotřebí více zasedacích místností, možná na úkor "velké konferenční místnosti". S mnoha malými zasedacími místnostmi namísto jedné velké může paralelně probíhat několik podnětných spoluprací.

Vlastní pracovní prostor: Malé zasedací místnosti mohou sloužit i jednotlivým zaměstnancům, kteří potřebují klid mezi kolegy. Protože samozřejmě musí být možné najít koncentraci i v kanceláři. Kromě toho je z ergonomického hlediska dobré mít možnost změnit pracovní polohu a místo, když vám to tělo nebo mysl napoví. Zvedněte nebo snižte stůl, posaďte se do odpočívárny nebo jídelny nebo se přesuňte na jiné klidné místo. Existují dnes tyto možnosti? Protože díky této flexibilitě se i v kanceláři budete cítit pohodlněji a budete tam chtít být.

Technologie a nábytek: Hybridní práce vyžaduje, aby bylo možné se setkávat stejně snadno fyzicky jako digitálně. To zase vyžaduje, aby byla nainstalována správná technologie pro setkávání - nejlépe v několika místnostech. Místnost vybavte tak, aby se všichni cítili na schůzkách přítomni bez ohledu na to, kde se nacházejí. Jedním z tipů je přesunout televizní obrazovku na delší stranu stolu, aby na sebe všichni, i ti, kteří se účastní na dálku, lépe viděli a dobře se propojili.

Snadná společenská komunikace: Vyhlídka na společenskou komunikaci vždy lákala lidi do kanceláře. Pro hybridní pracoviště je tato přitažlivost ještě důležitější, protože pocit společenství se posiluje, když jsou lidé pohromadě. Myslete proto na to, abyste vytvořili prostor pro spontánní setkání kolegů, kdy je atmosféra nejlepší a kreativita vrcholí. Stačí pár pohovek, křesel a stolů - a blízkost kávovaru a automatu na vodu, zbytek se o sebe postará sám.
Dvě ženy spolu hovoří v kanceláři
Žena sedí u počítače v kanceláři

Vedení společnosti

Předání odpovědnosti z pozice vedoucího může být zpočátku obtížné a vyžaduje silnou víru ve schopnost zaměstnanců samostatně plánovat a plnit své úkoly. Vzájemná důvěra a odpovědnost je zároveň předpokladem toho, aby hybridní práce fungovala. Odvažte se nechat zaměstnance růst.

Zbavte se kontroly: Jako vedoucí pracovník je důležité přestat vnímat práci jako místo, ale jako něco, co děláte. Tím se geografie a denní doba stávají méně důležitými. Poskytnete-li zaměstnancům vhodné podmínky pro dobrou práci a svobodu s odpovědností, zvýšíte jejich spokojenost s prací a produktivitu - a pravděpodobnost setrvání v zaměstnání.

Sdílení odpovědnosti: Dobře fungující hybridní pracoviště vyžaduje nejen nový typ vedení, ale také to, aby každý zaměstnanec převzal svůj díl odpovědnosti. Jde o druh spoluvlastnictví, chcete-li. A tato odpovědnost samozřejmě zahrnuje osobní výkon, spolupráci, kulturu a společné cíle skupiny. Je to model jeden za všechny, všichni za jednoho.
Jasné zásady: Je důležité mít v týmu jasnou strukturu. Stanovte pravidla, jak často mají být zaměstnanci v kanceláři, co mají dělat, když pracují z domova, a jak spolupracovat. Je také dobré mít plány pro předávání dovedností a interní komunikaci. A - což je možná nejdůležitější - ujistěte se, že všichni navzájem respektují svůj čas.

Nyní tedy znáte několik bodů, které je třeba připravit pro hladký přechod na hybridní práci. Nyní je na vás a vašich zaměstnancích, abyste učinili další krok. Hodně štěstí!

Chcete vědět více?

Vyplňte následující formulář a my se vám během následujících 2 pracovních dnů ozveme.
Typ organizace
Vaše zprávaPřílohy
Kliknutím na tlačítko "Odeslat" souhlasíte s Ochranou osobních údajů.

Buďte informováni o všech produktových novinkách jako první!

Dvakrát týdně posíláme náš newsletter plný článků s produktovými informacemi, tipů v oblasti intériérového designu a informací o probíhajících slevových akcích.
Prosím vyčkejte...
Kliknutím na tlačítko "Přihlásit" souhlasíte se zpracováním osobních údajů.