Vybavení obchodu, to nejsou jen regály

Pochopitelně, že k základnímu vybavení maloobchodů prodejní regály patří. Vhodná prezentace zboží ovšem nezáleží pouze na nich. Každopádně výběr regálů byste neměli podcenit, protože se významnou měrou podílí na celkové kapacitě provozovny.

Prodejní regály

Sháníte-li regály do obchodu, je třeba připomenout, že existují tři základní druhy a dělí se podle využití. 

  • Gondolové regály jsou oboustranné. Nejčastěji stojí uprostřed prodejny. Výhodný je oboustranný samostatně stojící regál s perforovanou stěnou, na kterou můžete snadno zavěsit nejrůznější příslušenství, jako jsou police nebo háčky. Dle potřeby si regál snadno doplníte tak, aby co nejlépe vyhovoval vašim konkrétním potřebám.
  • Rámové regály jsou vhodné pro obchody s širokým sortimentem, třeba supermarkety. 
  • Přístěnné regály jsou univerzální. Stojí přichycené ke zdi a hodí se do prodejen všech velikostí.

Při nákupu vybavení pro obchod myslete i na různorodost zboží a materiál, ze kterého je regál vyrobený. Jiný regál budete potřebovat pro stavebniny či do květinářství, jiný pro potraviny a jiný pro oděvy. Na co obecně dbát při výběru skladových regálů? Volte podle prostoru, kde budete regál používat? Existuje značný rozdíl mezi regálem do skladu, u kterého je vlastně jedno, jak vypadá, hlavně že funguje, a regálem pro nablýskaný reprezentativní obchod.

Mezi nejčastěji používané se řadí regály do obchodů s potravinami, na které je samozřejmě kladen největší nárok. Jelikož jsou regály ve styku s potravinami, je třeba dbát na jejich čistotu, zejména kvůli hygienickým předpisům. Do potravinářských a gastro provozů je třeba zajistit, aby byly úložné regály kvalitní a zdravotně nezávadné.

U skladových regálů je rozhodujícím faktorem jejich nosnost

Regály na prodejnu se pochopitelně svými nároky a parametry značně liší od regálů určených pro sklady. Zboží by nikdy nemělo být skladováno přímo na podlaze. To často vede k poškození nákladu a porušení norem. Sortiment musí být skladován minimálně na paletách, což výrazně urychluje jeho zpracování a skladování.

I takové uložení musí mít však svůj systém. Těžká břemena patří do spodních polic s vysokou nosností, přičemž je třeba dbát i na jejich rovnoměrné rozložení.  Méně potřebné a lehčí předměty lze ukládat do vrchních polic, díky čemuž při jejich následné manipulaci nehrozí riziko zranění. Nosnost regálů pro skladování zboží je vysoká, v některých případech zvládnou až 1000 kg na polici.

Je logické, že čím těžší předměty budete skladovat, tím větší nosnost regálu je nutná.  Nelze však podcenit rozdíl mezi nosností regálu a nosností jedné police. Celý regál může mít nosnost 2000 kg, nicméně nosnost jednotlivé police může mít pouze 400 kg. Nosnost ovlivňuje hmotnost celého regálu. Čím větší má nosnost tím těžší zpravidla bude. S lehčími regály se snadněji manipuluje a máte-li v plánu s regály hýbat a přesouvat je,  bude jejich hmotnost pro vás důležitá.

Různé regály pro různé zboží

Další věci, na které byste při výběru prodejních regálů měli myslet: využijete pouze policový prodej? Potřebujete místo pro zavěšení? Kolik prodáváte druhů zboží, budete ho měnit a v jakém intervalu?  Vše je třeba zohlednit.

Například v prostorách prodejen s oděvem a obuví je třeba dbát zejména na značnou variabilitu zboží. Textil a obuv bývají obvykle s ohledem na roční obchod různorodé, proto je třeba ,abyste si sami v případě potřeby uměli vytvářet různé modifikace a nastavení. Naše regály jsou pro vás tedy to nejideálnější řešení.

Nakonec zde máme regály do prodejen technického zaměření, jako jsou prodejny s domácími a řemeslnými potřebami, prodejny s výpočetní technikou a jiné. Zde je třeba zvážit zejména nosnost a tu nejlepší kvalitu regálu. Pro potřeby pro řemeslníky, barvy a další těžší specifické zboží je třeba pořídit prostorové regály s větší nosností. Pro prodejny s pneumatikami  Vám nabídneme vynikající řešení jejich uskladnění i prezentace.

Další nezbytné vybavení prodejny

Prodejna každého maloobchodu má několik prvků, které hrají roli: umístění výrobků, celkové dispoziční řešení a vybavení prodejny, prodávaný sortiment, cenová hladina výrobků a rozsah služeb. Pochopitelně existují marketingové disciplíny zabývající se správným rozmístěním zboží v obchodu a na prodejních regálech. Hlavní myšlenkou je správně a efektivně seřadit veškeré zboží tak, aby vliv umístění zboží na jeho prodejnost byl co nejúčinnější.


Reklamní stojany

Reklamní tabule, poutače a vitríny zůstávají důležitou součástí prodejní strategie, a proto je jejich nabídka stále aktuální. Pomáhají zobrazit speciální nabídky, otevírací dobu nebo i produkty. Reklamní stojany jsou orámované robustním hliníkem a odolné i vůči venkovním podmínkám. Vybírat je možno ze skládacích a snadno přenositelných tabulí, nástěnných vitrín nebo prezentačních stojanů tak, aby plně vyhovovaly vašim požadavkům.


Drátěný koš na akční zboží

Zboží vystavené v různých hrabacích a drátěných koších přímo na prodejní ploše je mezi zákazníky oblíbené. Způsob vystavení zboží má samozřejmě vliv na prodejnost produktů. A bezpochyby krásně vyrovnané produkty v kovových policích působí úhledněji.

Nicméně výhodou hrabacích košů je, že si zákazník může danou věc lépe prohlédnout, okamžitě vzít do ruky! Díky drátěné mříži hrabací koše efektivně vystaví vaše produkty a šetří místo na prodejně. Jsou ideální volbou pro maloobchodní prodejny. Drátěný koš snadno a viditelně vystaví zboží, jako jsou míče, klobouky, sportovní potřeby a spousty dalších stohovatelných produktů. Drátěné koše do obchodu využijete zejména u vysoko profilového zboží nebo u výrobků v akci.

Máte raději nákupní košík nebo nákupní vozík?

Mezi základní vybavení každého kamenného obchodu patří nákupní košíky. Avšak takový nákupní vozík zákazníkovi uvolní ruce a umožní mu snazší manipulaci s nákupem, ať už se jedná o drobné zboží nebo o rozměrné produkty. Umožní přenést či převézt více produktů najednou a výrazně zlepší zážitek z nakupování. Nedovedeme si bez nich nakupování představit a každý úspěšný obchodník ví, že zákazníkovi je třeba nákup co nejvíce zpříjemnit, jinak odejde ke konkurenci.


Košíky na nákupy tradiční plastové

Mezi nestárnoucí klasiku patří košíky do ruky typické pro menší samoobsluhy. O oblíbenosti těchto výrobků však ví své také větší řetězce, a proto je zpravidla naleznete i na jejich plochách. Pro objemnější nákupy pak slouží košíky na kolečkách, které umožní snadnou manipulaci s nákupem, a navíc nezaberou příliš místa.


Nákupní vozíky

Pokud manipulujete s těžkým nebo rozměrným zbožím, víte, že s klasickými košíky si nevystačíte. Nenechte vaše zákazníky se trápit, když u vás chtějí nakupovat ve velkém. Řešením jsou elegantní vozíky s vysokou nosností, které zároveň umožňují snadnou manipulaci s nákladem. Trikem každého správného obchodníka je vhodný nákupní vozík. Vozíky, které bývají velké a hluboké, podněcují nakupujícího k větším nákupům.

Své využití naleznou i modely s policí či plošinou. Vhodné jsou například pro přepravu rozměrného deskového zboží nebo zboží z palet, pokud nakupujete v hobbymarketech. Uplatnění však najdou tyto vozíky  při přesouvání zboží ve skladech případně v kancelářích a na poštách pro přepravu dokumentů.

Vybavení obchodů

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.