Tip: Jak naplánovat a vybavit malý sklad

Tip: Jak naplánovat a vybavit malý sklad

Co má většina kamenných obchodů, průmyslových odvětví a internetových obchodů společného? Všechny mají relativně malý sklad, alespoň ve srovnání se sklady 3PL a logistickými centry. Co tedy mohou udělat pro optimalizaci skladové kapacity a vytvoření efektivního toku materiálu ve svém omezeném prostoru? Odpovědi naleznete právě zde!

Čtyři kroky k efektivnímu skladu

Optimální fungování malého skladu vyžaduje čtyři věci:

  1. Flexibilní regálový systém, který lze přizpůsobit podmínkám prostor.
  2. Ergonomické zvedací pomůcky a vozíky, které zaměstnancům ušetří zbytečné zvedání.
  3. Chytré uspořádání skladu/půdorysu, které zajistí dobrý průchod prostorem.
  4. Dobře vybavené balicí stanice, které zjednodušují balení.

Se všemi součástmi na svém místě mají zaměstnanci k dispozici jak dobré pracovní prostředí, tak možnost efektivně pracovat.

1. Přizpůsobte regálový systém místnosti


Flexibilní regálový systém je klíčem k maximálnímu využití úložného prostoru, zejména v malých prostorách. Vyberte si systém, který má sekce různých šířek, hloubek a výšek, abyste mohli přizpůsobit interiér skladu podmínkám v místnosti. Přidejte další police, abyste zvýšili počet metrů polic a používejte jasně označené skladovací boxy a vychystávací zásobníky pro drobné položky, abyste si usnadnili vychystávací práci.

2. Zohledněte ergonomii při zvedání a přepravě

Zvedání a přenášení je v malých skladech součástí každodenního života, proto je důležité, aby tyto úkoly mohly být prováděny ergonomicky správným způsobem. A protože jsou k dispozici zvedací zařízení a přepravní vozíky prakticky pro každou zásilku bez ohledu na její velikost a hmotnost, existují také dobré možnosti, jak spojit efektivní manipulaci se zbožím s pracovním prostředím, které chrání zdraví a pohodu zaměstnanců.
Žena zvedá balík ve skladu

3. Naplánujte interiér tak, aby byl co nejlépe průchodný

Práce na skladu lze zhruba rozdělit do čtyř fází. První je příjem zboží, poté čeká skladování, třetí krok je vychystávání a nakonec balení a výdej. Každý nový krok znamená, že se zboží přesouvá mezi jednotlivými zónami skladu. A protože se v probíhajícím procesu přesouvá různé zboží v různých časech, je zapotřebí dobře promyšlený půdorys, aby se vytvořil dobrý tok zboží v prostorách. Vezměte v úvahu následující:

4. Použijte balicí stoly pro rychlé balení

Dodávky ze skladu se u různých podniků liší. Může se jednat o cokoli od zásobování výrobního procesu surovinami nebo zásobování regálů obchodů až po zasílání zabaleného zboží zákazníkovi. V posledním případě lze mnohé udělat pro usnadnění samotné balicí práce. Nejlepší je, pokud mají zaměstnanci přístup k balicímu stolu, kde mají po ruce obalový materiál, řezací jednotky a pásky, stejně jako rollkontejnery a vozíky pro další plynulou manipulaci.
Zeptejte se nás na návrh interiéru malého skladu
Díky naší široké nabídce snadno najdete interiér skladu, který bude vyhovovat vaší firmě. Pokud potřebujete podporu, vždy se na nás můžete obrátit. Rádi vám pomůžeme!