Pohled na kancelář s různými zónami aktivit

Kancelář, ve které nebudete zahálet

Základní myšlenkou kanceláře založené na aktivitách je pracoviště rozdělené do zón přizpůsobených různým typům úkolů. Zaměstnanci si vybírají zóny podle toho, co je třeba udělat, a v průběhu dne přechází mezi různými pracovními prostředími. Co to ale vlastně znamená pracovat podle typu aktivity? Přinášíme tipy, jak optimalizovat design interiéru kanceláře a vytvořit řešení, které bude vyhovovat způsobu práce ve vaší firmě. Klíčovým slovem je rozmanitost!

Práce v kanceláři orientované na jednotlivé činnosti

V kanceláři rozdělené podle činností neexistují pevně dané pracovní plochy, ale zaměstnanci si vybírají prostředí podle svých úkolů. Mohou si vybrat, kde jsou nejefektivnější - zda chtějí pracovat vestoje, sedět v klidu na pohovce, soustředit se v naprostém tichu nebo provádět brainstorming v dynamickém prostředí. Existuje mnoho prostředí, která podporují vaši osobnost a úkoly - jde o inovativní přístup, který často vede ke zvýšení pohody, kreativity, produktivity a zdraví.

Nové podmínky pro efektivní práci

Práce založená na typu činností není jen o nových nábytkových řešeních, ale také o změnách ve způsobu práce. Díky moderním technologiím klesá potřeba pevných pracovních míst. Díky přístupu k internetu můžeme svou práci vykonávat bez ohledu na to, kde se nacházíme - prostřednictvím chytrých telefonů, tabletů, notebooků nebo cloudových služeb. Z ergonomického hlediska je kancelář založená na aktivitách vynikající, protože můžete snadno měnit svou pracovní polohu a během dne přecházet z jednoho kancelářského prostředí do druhého.

Začněte důkladnou analýzou činností vykonávaných na pracovišti, aby je nové prostředí podporovalo. Každá kancelář musí najít své jedinečné řešení. Zvažte několik klíčových otázek: Jaké jsou vaše potřeby a jak může interiér podpořit vaši práci? Jak pracujete dnes a jak byste chtěli pracovat v budoucnu?

Kancelář založená na různých typech aktivit

Vybavte klidové a společenské zóny

Kancelář založená na aktivitách se obvykle dělí na různé zóny: klidovou zónu, střední zónu a aktivní zónu. V klidové zóně se pracuje tiše a nerušeně - ideální pro individuální rozhovory, schůzky vyžadující důvěrnost nebo úkoly vyžadující vysokou míru soustředění. Možnost pracovat na úkolech náročných na soustředění v klidu a tichu je důležitou součástí konceptu, na kterou se nesmí zapomínat. Bez dostatku klidových zón se kancelář založená na aktivitách může stát stresujícím pracovním prostředím namísto tvůrčího prostředí, kterým má být.

Ve střední zóně sedí zaměstnanci společně se svými kolegy podobně jako v open space kanceláři. Tam mohou paravány a stolové paravány zlepšit pohodu a udržet hluk na přijatelné úrovni. V aktivní pracovní zóně je dostatek prostoru pro živé diskuse nebo například kreativní skupinovou práci. Jde jen o to, vybrat si pracovní prostředí, které vyhovuje danému okamžiku.


Aktivní zasedací místnosti s různými funkcemi

Mít v kanceláři několik zasedacích místností je efektivní, protože různé skupiny pak mohou pořádat schůzky současně. Různý design interiéru vytváří různá prostředí. Jedna místnost může mít výškově nastavitelný konferenční stůl, a je proto ideální pro brainstorming. Faktem je, že když stojíme, jsme kreativnější a lépe spolupracujeme. Aby se žádné nápady neztratily, je k dispozici spousta kreativních pomůcek, jako jsou tabule a flipcharty, barevná pera, papíry atd.

V některých případech se nejlépe osvědčí tradiční konferenční stůl, například při formálních setkáních s představenstvem nebo důležitým klientem. Protože taková jednání mohou být dlouhá, jsou dobrou volbou pohodlné konferenční židle potažené látkou. Tato kombinace stolů a židlí také dobře funguje jako příjemné pracovní místo pro účastníky většího projektu.

Zvolte flexibilní nábytek

Kancelář založená na aktivitách je postavena na flexibilních nábytkových řešeních, která lze využít různými způsoby pro různé potřeby. Proto volte například nábytek na kolečkách. Výškově nastavitelné stoly nebo barové stoly a vyšší stoly vytvářejí prostor pro rychlé, spontánní schůzky a pohodlný sedací nábytek se stává oblíbeným místem k odpočinku. Poskytněte zaměstnancům různé možnosti sezení, jako jsou ergonomické kancelářské židle, balanční míče a balanční stoličky, které trénují svaly těla. Dekorujte kancelář výrobky pohlcujícími zvuk, jako jsou paravány a tlumiče hluku.

Jedním z tipů je vybrat nábytek a interiéry, které k sobě ladí. Je to nejen proto, že jednotný styl a barevné schéma jsou stylové právě teď; může to být praktické i za několik let, kdy bude možná nutné přemístit některý nábytek do jiných místností. Budou do sebe zapadat bez ohledu na to, jak bude kancelář přestavěna.

Rizika kanceláře založené na aktivitách

  • Horší ergonomie: Nemít vlastní místo na míru může zhoršit ergonomickou situaci, zejména u těch, kteří hodně sedí a pracují na počítači.
  • Zvýšená úzkost: Ne každému vyhovuje měnit pracovní prostředí několikrát denně. U některých lidí to místo kreativity vyvolává stres.
  • Opotřebení kancelářského nábytku: Dbejte na to, abyste si pořídili kvalitní kancelářský nábytek, který vydrží několikeré denní přesuny. Když se stolní židle a stoly zvedají a pokládají pokaždé, když se na místo posadí nový zaměstnanec, může to zvýšit opotřebení ve srovnání s tím, když jeden člověk používá stejný pracovní prostor každý den.
  • Hluk: S častějším pohybem a směnami v kanceláři se zvyšuje i hladina hluku. Vhodným plánováním a opatřeními ke snížení hluku lze tomuto problému účinně čelit.

Je pro vás tento koncept kanceláře vhodný?

Kreativní a flexibilní kancelář je řešením, které stojí za zvážení. Možná je to koncept, který by byl přínosný i pro vaši firmu? Kancelář založená na aktivitách funguje na některých pracovištích výborně, na jiných méně dobře. Než se rozhodnete pro přechod, prodiskutujte a pečlivě zvažte, jak by to u vás fungovalo. Neváhejte se poradit s odborníkem v této oblasti.

Časté dotazy

Kanceláře založené na aktivitách nemají žádné pevné prostory. Místo toho si zaměstnanci vybírají pracovní prostor podle svých úkolů. Existují různé zóny, například klidové zóny, společenské prostory a místa pro setkávání.
Zaměřuje se na aktuální úkol a určuje, kde se práce provádí. Může to být ve větším prostoru s kolegy, kteří jsou součástí týmu, nebo o samotě v odlehlém prostoru.
Běžné rozdělení je na tiché místnosti pro práci vyžadující intenzivní soustředění, otevřené kancelářské prostory a aktivní zóny vhodné pro diskuse a schůzky.
Je to místo v kanceláři, kde si člověk může na krátkou dobu sednout nebo stoupnout a rychle si popovídat s kolegou nebo se připravit na schůzku či prezentaci.
AWB je zkratka pro práci založenou na aktivitě a jedná se o mezinárodní termín pro pracoviště založené na aktivitě.
Tento způsob práce může zlepšit spolupráci mezi zaměstnanci společnosti a zvýšit kreativitu i produktivitu.
To může znamenat potíže při vytváření správného typu zón, které vyhovují zaměstnancům a úkolům společnosti. Špatně naplánovaná kancelář založená na aktivitách nepodporuje kreativitu a neposkytuje klidné pracovní prostředí.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.
Prosím vyčkejte...