Kanceláře na úřadě vyžadují kvalitní vybavení, které nezatíží rozpočet

Kanceláře na úřadě vyžadují kvalitní vybavení, které nezatíží rozpočet

Potřebujete úřednickou kancelář? Pak stojíte před nelehkým úkolem: vybavení by mělo být praktické a pravděpodobně i levné, aby příliš nezasáhlo rozpočet, ale zároveň odolné. Dá se totiž očekávat jeho každodenní intenzivní používání.

Je nutné věnovat výběru nábytku a dalších prvků dostatek času – jen tak budete mít jistotu, že jste udělali, co je ve vašich silách, a podaří se vám kancelář vybavit účelně vzhledem ke stanovenému rozpočtu. Máme pro vás několik tipů.

Výběr psacího stolu přizpůsobte potřebám pracovníků

Nejprve zjistěte, které kusy nábytku a jiných doplňků jsou pro pracovníky úřadu nezbytné. Stejně důležitá bude i informace o tom, co v kanceláři vlastně nemusí být a v té staré třeba zbytečně překáželo. Při rozdělování rozpočtu dejte přednost nábytku využívanému denně – ten by měl být nejkvalitnější a dostatečně odolný.


Základem každé kanceláře je kvalitní psací stůl. Jeho tvar, typ a velikost vybírejte dle potřeb zaměstnanců. Pracují na klasických stolních počítačích? Pak by mělo být na stole dost prostoru na monitor, hodit se bude i speciální polička na počítačovou skříň a také výsuvná plocha k umístění klávesnice. Pro práci s notebookem postačí menší stůl – pokud se k notebooku také nepřipojuje monitor.

Důvěrné spisy? Nezbytností budou zamykací skříňky

Jestli pracovní náplň vyžaduje uchovávání tištěných dokumentů a manipulaci s nimi, nezapomeňte na prostorný kontejner se zásuvkami. V případě skladování většího množství dokumentů či formulářů se kancelář neobejde bez skříní. Můžete vybírat z různých rozměrů, vzhledů a typů. Do menších prostor jsou vhodné spíše skříně s posuvnými dveřmi než ty klasické.


Jde-li o důvěrné dokumenty, vyberte zamykací skříně. A pokud už jste nakoupili ty obyčejné, nezoufejte – zámek lze do skříně většinou dodatečně zabudovat. Hodit se mohou také kartotéky či regály, které umožní dokonalý přehled například o jednotlivých šanonech.


Zaměřte se i na kancelářské židle. Ty by měly být polohovací, otáčecí a na kolečkách. Zároveň musí podporovat zdravé držení těla. Právě židle do kanceláře jsou jednou z věcí, na které se nevyplatí šetřit. Nekvalitní židle se časem můžou podepsat na zdraví a efektivitě zaměstnanců.

Hledejte kompromis mezi cenou a kvalitou

Nepodceňte výběr kancelářského nábytku a vybavení. Pokud je váš rozpočet napjatý, bude potřeba věnovat nákupu nábytku více času. Nízká kvalita vybavení se dříve či později projeví.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.
Prosím vyčkejte...