• Doprava zdarma při nákupu nad 1000 Kč bez DPH
  • Záruka 3 roky
  • Showroom v Praze
0
Košík
Ceny bez DPH (změnit)
Celkem
Cena/ks
Množství
Obsah košíku
Nákupní košík je momentálně prázdný.
Cena bez DPH
120,- Kč
K pokladně
Změnit obsah košíku

Jak a proč na pracovišti zařídit odpočinkovou zónu

Jak a proč na pracovišti zařídit odpočinkovou zónu
Článek

Na každém pracovišti by měla být místnost nebo prostor, kde si mohou zaměstnanci společně vypít kávu, vést konverzaci a relaxovat. Odpočinutí zaměstnanci podají lepší pracovní výkon. Relaxační místnost může vypadat různě, záleží na velikosti a typu vybavení. Nejdůležitější je, aby existoval prostor pro načerpání nových sil, pročištění hlavy i pro konverzaci a utužování vztahů. Zaměstnanci podávají lepší výkon tam, kde se cítí příjemně.

Jak by měla vypadat?


Místnost pro setkávání zaměstnanců nemusí být nějak zvlášť speciální. V menších společnostech postačí stůl a dvě židle. Ani to vlastně nemusí být samostatná místnost. Musí se ale jednat o prostor, kde se mohou zaměstnanci uvolnit a hovořit s kolegy, aniž by rušili ostatní. Místo oddělené paravánem, nábytkem či jiným zařízením je lepší než nic, samostatná místnost s akustickým obložením je ale samozřejmě lepší. Zaměstnanci v práci tráví většinu dne, pro efektivnější pracovní výkon je proto dobré poskytnout jim opravdu příjemné místo k odpočinku.

Jak ji vybavit?


Kuchyňka, kantýna či jídelna mohou být využity lépe než jen pro konzumaci vlastního jídla. Může to být i prostor pro relaxaci a neformální rozhovory. Pokud disponujete dostatkem prostoru, můžete sem umístit pohovku nebo několik křesel pro ty, kteří si chtějí opravdu odpočinout a zaujmout jinou pozici, než kterou jim umožňuje kancelářská židle. Vyberte si odolné materiály, které budou nejen ladit s ostatním vybavením interiéru, ale budou také přizpůsobeny pro mnohahodinové sezení. Dřevo, lamino nebo syntetická kůže jsou praktickými a zároveň hygienickými alternativami. Nezapomeňte na konferenční stolek, ať si mají šálek kávy kam položit.

Flexibilní nábytek


Bez ohledu na velikost místnosti nebo vyhrazeného prostoru by místo setkávání mělo nabídnout různé varianty sezení. Většina lidí, kteří během plnění pracovních povinností musí sedět, se během pauzy ráda postaví. Dobrým řešením může být kombinace nízkých i vysokých stolků. Při výběru vybavení mějte na paměti, že místnost musí být flexibilní. Nábytek na kolečkách s nízkou hmotností umožňuje změnu uspořádání v závislosti na příležitosti a počtu osob. Když bude zaměstnanců méně, budou si chtít přisunout křesla blíže. Variabilnost vybavení zajišťuje příjemný pocit v nejrůznějších situacích.

Využijte venkovní prostory


S příchodem teplejších dnů většina z nás preferuje alespoň krátký pobyt na čerstvém vzduchu. Venkovní prostory umožní zaměstnancům lépe vypnout od náročných pracovních povinností a zrelaxovat se, proto se investice do nich určitě vyplatí. Venkovní stoly s lavicemi jsou odolné vůči povětrnostním vlivům i vůči hrubým pracovním oděvům a lze se u nich i pohodlně stravovat.