Specialistka na ergonomii představuje seznam faktorů fyzického zdraví v kanceláři

Faktory zdravého pracoviště obvykle zahrnují věci, které podporují duševní zdraví zaměstnanců na úrovni celé organizace. Jedná se o důvěru, možnosti rozvoje a společné cíle. Musíme však také dbát na fyzické pracovní prostředí, abychom se cítili zdraví. Požádali jsme proto fyzioterapeutku a specialistku na ergonomii Ericu von Sicard, aby nám vyjmenovala faktory fyzického zdraví, díky nimž se v kanceláři cítíme lépe. Prohlédněte si je a zaznamenejte si, které body splňujete ve svém zaměstnání.
Žena sedící u stolu

1. Střídejte pracovní pozice

Tělo je určeno k pohybu a změna držení těla je klíčem ke zdravějšímu pracovnímu životu. Když se hýbeme, zvyšuje se náš krevní oběh, což zlepšuje naši schopnost myslet a činí nás bdělejšími. Proto je dobré mít pracoviště, kde můžete stát i sedět - a to různými způsoby. To samozřejmě platí i v případě, že je část práce vykonávána z domova, například při hybridní práci.

Nezapomeňte pracovat soustředěně a pro klidnou práci používejte podložku na stání, držák na dokumenty apod. A nezapomeňte si čas od času udělat mikro přestávku, abyste se nadechli a uvolnili napětí v krku a ramenou.

Výškově nastavitelný stůl Modulus

TIP! Používejte výškově nastavitelné stoly

Střídání práce vsedě a vestoje je dokonalým způsobem, jak během dne v kanceláři aktivovat své tělo - a díky výškově nastavitelnému stolu je to snadnější. Jsou k dispozici v různých barvách, tvarech a velikostech a mají jedno společné: jsou investicí do pohodlí.

Zde najdete naši nabídku výškově nastavitelných stolů

2. Příjemné akustické prostředí

Jen málo věcí ovlivňuje pracovní prostředí tak negativně jako rušivý hluk. A netrpí tím jen samotná práce, ale hluk způsobuje také napětí v krku a ramenou a bolesti hlavy, které jsou důsledkem zvýšené námahy při udržování soustředění. Řešením je použití měkkého nábytku, jako jsou paravány, čalouněný nábytek, koberce a pohlcovače zvuku ve stropech a stěnách - to vše k blokování a pohlcování hluku v místnosti.

Jedním z tipů je vytvoření "tichých místností" pro soustředěnou práci a "chatovacích místností" pro telefonní hovory a videokonference - to vše proto, abyste nerušili kolegy.

Muž sedící u stolu v pohodlném prostředí
Muž sedící u stolu ve světlém prostředí

3. Správné světelné podmínky

Dobré světlo je nezbytné pro dobrou pohodu a pomáhá nám lépe vidět i pracovat. Umístěte stoly tak, abyste využívali denní světlo bez odrazů od obrazovek. Mějte na paměti, že horní osvětlení by mělo být rovnoměrné a mělo by dopadat přímo před vaše tělo, abyste se vyhnuli stínům. Kombinujte je stolními lampami, jehož intenzita by měla být v ideálním případě nastavitelná podle věku zaměstnanců.

Máte v místnosti správné světlo? Stropní test vám může pomoci. Ruce držte nad očima. Pokud je světlo příjemnější "s kloboukem na hlavě" - pak je třeba zlepšit osvětlení. Tip: V zimě se vydejte na procházku v době oběda, abyste načerpali energii z denního světla.

4. Vybavení pro společné setkávání

My lidé jsme společenské bytosti, které se vyžívají v interakci. Tyto pozitivní pocity můžeme snadno posílit tím, že vytvoříme příjemné prostředí, kde si dáme společně kávu, oběd a odpočineme si s kolegy. Zvažte, zda by se salonky a jídelny neměly stát místnostmi bez mobilních telefonů, protože se tak více otevíráme svému okolí. Jedním z tipů je udržování komunity hravou formou, například pomocí pingpongového stolu nebo podobného zařízení.

Nezapomeňte, že kolegové, kteří pracují z domova, se také potřebují cítit součástí týmu, a proto jsou "digitální přestávky na kávu" velmi ceněné.

Žena, která se dívá do kamery a usmívá se
Sofa VARIETY

TIP! Používejte pohovky pro všechny příležitosti

Pohodlné posezení pro návštěvníky, alternativní pracovní místo nebo příjemné místo pro setkávání během přestávek na kávu? Pohovky mohou v kanceláři plnit mnoho funkcí a vypadat různě. Co hledáte právě vy?

Pohovky pro recepce, kanceláře i lounge

Žena sedící u stolu v odhlučněném kancelářském prostředí

5. Být (sám sebou)

Ne každému se daří v otevřených kancelářích. To znamená, že někteří lidé se cítí nepříjemně a mohou mít potíže podat v takovém prostředí co nejlepší výkon - proto jsou zapotřebí alternativy. V ideálním případě by měl být každý pracovní prostor přizpůsoben potřebám jednotlivce, a to jak z hlediska volnosti pro záda, tak z hlediska dalšího uspořádání - toho lze snadno dosáhnout pomocí paravánů, úložných prostor a rozmístění pracovního prostoru v místnosti.

Dalším tipem, jak pracovat nerušeně, je naplánovat si schůzku, kdy se můžete plně soustředit na svůj úkol.

6. Více pořádku, méně stresu

Některým lidem nepořádek vůbec nevadí, ale jiným mohou hromady papírů, smetí a kupy neumytého nádobí způsobovat stres i nespokojenost. Proto je dobré udržovat v kanceláři pořádek. Toho lze dosáhnout pomocí velkého množství úložných skříní, kabelových lišt a jasných postupů pro třídění odpadu, a to jak potravinového odpadu a obalů v jídelně, tak papíru a toneru ve skladu.

Je také dobré zavést pravidlo, že každý po sobě musí uklízet ve všech veřejných prostorách. Pro blaho všech.

Žena stojící u regálu s knihami plného krabic

Chcete vědět více?

Vyplňte následující formulář a my se vám během následujících 2 pracovních dnů ozveme.
Typ organizace
Vaše zprávaPřílohy
Kliknutím na tlačítko "Odeslat" souhlasíte s Ochranou osobních údajů.