bez DPH
Obvyklé dodání: 4 pracovní dny
Doprava zdarma od 2.000 Kč bez DPH
Záruka 7 let
Showroom v Praze
Přizpůsobte třídu dětem s neurovývojovými poruchami

Tipy pro návrh interiéru třídy vhodné pro děti s neurovývojovými poruchami (NDD - Neurodevelopmental disorders)

Ve škole jsou na děti kladeny nové a vysoké nároky - často nepřiměřené pro děti s ADHD, autismem, dyslexií atd. Tlak na děti, aby se přizpůsobily školním standardům, zvyšuje stres a jen zhoršuje jejich příznaky. Zvrátit tento stav a přizpůsobit školu potřebám žáků s NDD povede k lepšímu vzdělávání pro všechny.
  • Skupiny stolů pro spolupráci
  • Prostory pro individuální práci
  • Místo pro společné setkávání
  • Skupina pohovek pro čtení a relaxaci
  • Oddělená místnost pro soukromé hodiny nebo hodiny strávené ve dvojici s učitelem.
  • Přenosné paravány
  • Kulaté stoličky 
  • Chrániče sluchu
  • Šlapací trenažéry
  • Senzomotorické pomůcky
  • Koberce
  • Napište si program setkání. Vysvětlete účel aktuální hodiny a projděte si úkoly, aby žák věděl, kolik toho má udělat a za jak dlouho.

  • Udržujte pořádek a organizovanost. Žáci s NDD mají rádi vše na svém místě. Úložné prostory, které jsou jasně označené, vytvářejí méně nepořádku. Věci povalující se kolem mohou působit rušivě, ale když jsou uloženy v příslušných skříních, je v nich méně vizuálního nepořádku.

  • Mějte vyhrazená místa k sezení. Je těžké odmítnout své kamarády, i když to narušuje vaši práci a také práci všech ostatních. Existuje také riziko, že budete sedět sami. Proto když učitel rozhodne, kde má každý žák sedět, minimalizuje se úzkost.
  • Pomoc s vnímáním času. Hodiny s časomírou ukazující zbývající minuty jsou přehledné a užitečné ve třídě. Řekne studentům, jak dlouho se mají soustředit.

  • Nevyvěšujte práce studentů. Alespoň ne tam, kde jsou během přednášky v zorném poli studentů - výuka je boj o pozornost! Místo toho přesuňte výkresy a studentské projekty do zadní části učebny. Je vedle tabule příliš prázdno a nuda? Umístěte tlumiče zvuku. Jednak tlumí hluk při konverzaci, jednak vypadají skvěle jako dekorace interiéru.

  • Proškolte zaměstnance. Nábytek je pouze jednou částí úpravy pro potřeby dětí s NDD. Je třeba reorganizace a školení personálu, aby dokázal naplánovat hodiny a materiály vhodné pro žáky s těmito poruchami.

Časté dotazy

Ve škole přizpůsobené NDD existují podmínky pro to, aby všichni žáci splňovali požadavky na znalosti a rozvíjeli se bez ohledu na to, zda mají či nemají diagnózu NDD. Fyzické prostředí i pedagogika jsou přizpůsobeny žákům, kteří potřebují pomoc při zvládání celého školního dne nebo při soustředění během vyučování.
  • Koncentrace
  • Udržení pozornosti
  • Interakce s ostatními lidmi
  • Porozumění společenským pravidlům
  • Učení a paměť
  • Motorické dovednosti
  • Vyjadřování řečí a písmem
  • Plánování a třídění
  • Rozlišování mezi důležitým a nedůležitým
  • Ovládání emocí
ADHD, ADD, ASD (porucha autistického spektra), Tourettův syndrom, OCD (obsedantně-kompulzivní porucha) a poruchy řeči a jazyka, jako je dyslexie a dyskalkulie. Častý je souběžný výskyt, tj. výskyt více než jedné diagnózy.
Nejčastější diagnózou NDD (neurovývojové poruchy) je ADHD, následuje autismus (celé spektrum) a Tourettův syndrom.