Jak udržet pozornost v kanceláři? Pomůže lepší uspořádání pracovní plochy

Jak udržet pozornost v kanceláři? Pomůže lepší uspořádání pracovní plochy

Máte v kanceláři problém s pozorností? Možná za to může právě uspořádání kanceláře či přímo vašeho kancelářského stolu. Víte, jak si pracovní prostor lépe zorganizovat?

Ač se to nezdá, pracovní prostředí může mít výrazný vliv na vaši produktivitu. Neuspořádaný stůl či jeho okolí může narušovat vaše soustředění. Udržet pozornost je pak těžší. Pomohou tipy a doplňky pro lepší organizaci kanceláře.

Ukliďte si pracovní stůl – vše pak snadno najdete a nebude vám nic překážet

Předměty, které nepoužíváte na denní bázi, přesuňte do zásuvek u stolu, případně do skříňky. Pokud máte málo úložného prostoru, požádejte zaměstnavatele třeba o nový kancelářský kontejner se zásuvkami, případně regál na dokumenty, kartotéku či skříň. Různé dokumenty a další kancelářské potřeby tak budete moci přehledně roztřídit. Nic nebude odvádět vaši pozornost a snadno najdete vše, co potřebujete. Některé úložné prostory či jejich části mohou být uzamykatelné – ideální pro důležité dokumenty.


Důležité dokumenty, jako jsou faktury či smlouvy, můžete seřadit do stohovatelných kancelářských odkladačů. Dají se skládat do pater, čímž ušetříte místo. Každé patro si navíc můžete pojmenovat dle druhu dokumentu či jeho důležitosti. Pomohou také různé boxy a pořadače.


Drobné kancelářské potřeby, jako jsou sponky, izolepa, propisky či papírky na úkoly, můžete zase přehledně srovnat na jedno místo díky organizéru na stůl. Organizéry na drobnosti si můžete pořídit také do zásuvek. Zpřehlednit pracovní prostředí dokáže i obyčejný držák na kabely. Často hledáte různé údaje v katalogu či šanonu? Přemýšlejte o nástěnném držáku, díky kterému budete moci jednotlivými dokumenty snadno a rychle listovat. Důležité údaje, kontakty či úkoly si můžete sepsat na lístečky a přehledně připevnit na nástěnku či magnetickou tabuli.

Pomůže ergonomická židle, polohovací stůl, balanční míč i elektronický diář

Vyčistili jste pracovní plochu, odstranili rušivé elementy a vše přehledně uspořádali? Nadešel čas na revizi vašeho kancelářského stolu a židle. Stůl musí být kvalitní, dostatečně rozměrný a v žádném případě by se neměl viklat – to by vás mohlo rozptylovat. Během sezení u něj by vaše předloktí a horní část paže měly svírat pravý úhel.


Kancelářská židle musí poskytovat dostatečnou oporu zádům, krku i hlavě. Měli byste pohodlně dosáhnout nohama na zem, přičemž pod koleny je opět pravý úhel. Pokud vám klasická židle nevyhovuje, požádejte o balanční míč nebo stoličku.

 

Balanční míč a balanční stoličky

 

Jestli vám vadí celodenní sezení, mohl by pomoci polohovací stůl, u kterého můžete i stát. Požádejte zaměstnavatele (téměř) o cokoliv, co by mohlo zlepšit vaše soustředění.

Nezapomeňte ani na přehlednější organizaci úkolů. Pořiďte si papírový či elektronický diář. Veškeré úkoly do něj zapisujte a ty splněné odškrtávejte. Nebojte se ani barev a různých kreativních prvků, které vám pomohou s lepší orientací v úkolech. Elektronické kalendáře vás mohou upozornit včas třeba před důležitou poradou či deadlinem odevzdání úkolu. Zorganizujte si také přijaté e-maily, a to do různých složek, v nichž se později snadno vyznáte. Není nic únavnějšího než zdlouhavé hledání důležitého e-mailu.

Je to špatnou židlí, nepořádkem na stole či v diáři? Zkoušejte a testujte

Způsobů, jak si lépe zorganizovat pracovní plochu i práci samotnou, je mnoho. Vyzkoušejte, co pomůže právě vám. Je potřeba se zamyslet nad tím, co vás při práci nejvíc ruší či omezuje. Při prvním neúspěchu se nevzdávejte, zkuste zkrátka něco jiného.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.
Prosím vyčkejte...