E-commerce je na vzestupu - je váš sklad dobře připraven?

E-commerce je na vzestupu - je váš sklad připraven?

S rozvojem online nakupování ztrácejí maloobchodní prodejny značnou část tržeb a koncoví zákazníci hrají v dodavatelském řetězci stále důležitější roli. To samozřejmě ovlivňuje váš sklad a jeho provoz. Níže uvádíme několik kroků, které vám pomohou optimalizovat skladové procesy tak, aby byly vhodnější pro elektronické obchodování.

Je čas k přehodnocení

V minulosti se každý týden nakládalo určité množství zboží do nákladních aut a posílalo se do obchodů k prodeji. Úkol byl splněn. Nyní si stejné zboží objednávají přímo koncoví zákazníci, což znamená, že musí být individuálně vybíráno, baleno a odesíláno přímo jednotlivým zákazníkům. To vyžaduje mnohem více práce.

Navzdory rozdílům v požadavcích na skladování u obou typů prodeje používá mnoho společností stále stejná skladovací řešení. Není divu, že nemají k dispozici dostatek místa a že někdy nestíhají ve skladu. Podniky se naštěstí mohou poměrně rychle přizpůsobit novým podmínkám, pokud dokáží změnit svou organizaci, vybavení a řádně vyškolit své zaměstnance.

Je váš sklad správně organizován?

Protože různé druhy zboží potřebují různé skladovací prostory a vybavení, je dobré rozdělit sklad na oblasti pro vychystávání a manipulaci s paletami. To znamená, že zaměstnanci vykonávající různé úkoly mohou pracovat efektivně, aniž by si navzájem překáželi. Kromě toho mohou být vaše produkty logičtěji uspořádány, což usnadňuje ruční vychystávání.

Výběr jednotlivých produktů je úkolem, jehož objem se nejvíce zvýší, jakmile se vaše online podnikání skutečně rozjede. Pokud je nějaká položka velmi oblíbená, je dobré ji přesunout do externího skladu, abyste nepřetěžovali vlastní zdroje. Můžete se také rozhodnout využít logistická řešení třetích stran, abyste snížili zátěž celého podniku, například během svátků.

Mají vaši zaměstnanci správné vybavení?

S rostoucím počtem manuálních úkonů roste i potřeba praktického vybavení. K usnadnění přepravy zboží ve skladu můžete použít paletové vozíky, klecové kontejnery a regálové vozíky. Doporučujeme také pořízení vychystávacích vozíků, které zaměstnancům umožňují přístup ke zboží ve vyšších regálech a usnadňují proces vychystávání. Dobře vybavený ergonomický balicí stůl zvyšuje efektivitu procesu balení, protože umožňuje snadný přístup ke všem balicím materiálům. Zajistěte dostatek vozíků a stolů, aby vaši zaměstnanci nemuseli na práci čekat a zbytečně neztráceli čas.

Důležité je také zajistit, abyste měli k dispozici správný sortiment skladovacích regálů. Jasně označené regály ve vhodné pracovní výšce, plastové koše na menší předměty a skříňky na chemikálie, pokud manipulujete s nebezpečným zbožím, pomohou vytvořit efektivní, bezpečné a spolehlivé pracovní prostředí. Dalším důležitým aspektem jsou koše na třídění odpadu. Pokud jich máte v blízkosti dostatek, lze odpadní materiál rychle recyklovat a odpadky zbytečně neucpávají dopravní uličky.

Máte správný počet zaměstnanců?

Kdy většina lidí nakupuje online? Odpověď: večer a o víkendech. To znamená, že pracovníci skladu mají více práce ráno a že pondělí je nejvytíženějším dnem v týdnu. Prodej v předvánočním týdnu je úplně jiný než v úterý týden před výplatou v únoru nebo březnu. Otázka tedy zní: co děláte ve svém skladu, abyste zvládli tyto extrémní rozdíly v pracovní zátěži?

Ať už se spoléháte na vlastní zdroje, nebo čas od času využijete pomoc dočasných zaměstnanců, potřebujete podrobný plán pro řízení počtu zaměstnanců v období špiček a poklesů. Jiná možnost neexistuje, protože služby zákazníkům jsou v elektronickém obchodě nejdůležitějším aspektem.

Sklad musí vždy doručit zboží

Nemůžeme dělat to, co jsme dělali vždycky? V minulosti to fungovalo. Jednoduchá odpověď zní ne. Celý proces od objednávky až po dodání musí být efektivní, abyste měli spokojené zákazníky. Je to jako v restauraci. Nezáleží na tom, že číšník, který vás přivádí ke stolu a přijímá vaši objednávku, odvádí prvotřídní práci, pokud musíte na jídlo čekat celou věčnost. Už se sem nevrátíte. Totéž platí pro elektronické obchodování: i když jsou webové stránky skvělé a nákupní proces hladký, doručení musí splnit očekávání zákazníka, aby u vás chtěl nakupovat znovu. Je to tak jednoduché.